Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplaner og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplaner og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Røde timer:

Enkel og hard kondisjons-og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.

Gule timer:

Gule timer passer for alle, også for deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel koreografi.

Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og innholder lite trinn. Disse timene passer for deg som har trent en stund.
Lilla timer:

Timer for barn i alderen 2 - 12 år. Se nærmere beskrivelse av timene under Timebeskrivelser.

Grønne timer:

Grønne timer er en effektiv kondisjonsøkt, med trinnkombinsajoner. Passer godt for deg som liker å danse.

Turkise timer:

Bedriftstimer eller Idrettslag

Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Timene har fokus på kroppsbevisthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.



Sykkel og Mølle: Nivåer og farger:

Røde timer:

Her skal deltagerne få mulighet til å tyne det lille ekstra!

Tøffe timer, men med god treningseffekt.

Passer trolig best for trente medlemmer som har vært med på sykkeltimer noen ganger, og som ønsker å øke prestasjonsevnen.

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent mye.

Oransje timer:

Tredemølle timer i kombinert løpe-/sykkelsal

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund. En medium time.

Kjøres som både 45 og 55 min time.



Sal: Timebeskrivelser

StramOpp (55min)

Vi varmer opp med enkle trinn, og bruker resten av timen til styrketrening. Vi benytter kasser, manualer, vekter, strikker og matter.

Timen kjøres også som en 30 minutters time.

StramOppPuls (55min)

Enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening (lik StramOpp).

Aerobic (30min)

Enkle trinn, som settes sammen til en liten serie.
Her velger du selv om du vil hoppe eller ikke.

StyrkeSirkel (30min)

Styrketrening på apparater ledet av instruktør.

Styrke 60+ (30min)

En styrke time tilpasset deg over 60. Kan kombineres med 30 min sykkel.

FG Styrke (25min)

Enkel og effektiv trening for kroppens største muskler. Du bruker din kropp som redskap, men enkelte øvelser utføres med strikk og hantler.

FG MageRygg (25min)

En sterk holdning er viktig. Her styrker du midtpartiet på kroppen gjennom øvelser for magen og ryggen. Og du velger selv om du vil gjøre det letteste eller tyngste alternativet på øvelsene.

FG Styrke med Stang (25min)

Med en vektstang kan du trene de større musklene i kroppen. Du arbeider i ditt eget tempo, og du velger selv hvor tung vektstang du vil bruke. Tidseffektiv trening av hele kroppen.

FG FunksjonellTrening (25min)

Strekke seg opp til den øverste hyllen i boden, gå ut av bilen, bøye seg ned for å knytte skoene ... tren slik du lever. FortGjort Funksjonell Trening bygger opp en funksjonell styrke, bevegelighet og balanse i kroppen, som du kan bruke i hverdagen.

MageRumpe (30 min)

Dette er en time med fokus på kjernemuskulatur og sete/lårmusklatur. Dette er en effektiv time for mage og rumpe.

FG FamilieFys (25min)

Dette er en kjempekul aktivitet for alle i familien på kun 25 minutter!
Et kreativt & morsomt treningsopplegg der hele kroppen og toppen engasjeres på en enkel måte.
Lekne øvelser i par med sitt barn, og alle deltar på sine egne vilkår.
Alder fra 6 år!

BodyPump (55min)

Styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk.  I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

HøyPuls uh (55min)

HøyPuls uh er en enkel kondisjonstime helt uten hopp. 

Timen kjøres også som 30 min time.

StepStyrke (55min)

En tøff intervalltime i sal der vi veksler mellom enkel kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med stang og frivekter.

FG HøyPuls (25min)

FortGjort HøyPuls er inspirert av tradisjonell trening. Du kan forvente deg musikk som gir energi, og et opplegg som er kreativt og morsomt. Med FortGjort HøyPuls forbedrer eller vedlikeholder du kondisjonen, og du får også høyere forbrenning i kroppen av de pulsstimulerende bevegelsene og øvelsene

FG BoxMix (25min)

Hvem kunne ane at det var så gøy å skyggeboxe, og i tillegg får en riktig god gjennomkjøring for kondisjonen og bra utholdenhet? FortGjort BoxMix er treningstimen som gir mersmak og treningsverk fra topp til tå. En pulsstimulerende treningsstund med mye trening for overkroppen. 25 minutter senere er du ordentlig svett, mør og glad, men lengter allerede til neste gang - Box Mix gir mersmak!

Zumba (55min)

Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle! Garantert gøy - og du blir garantert svett!

Reggaeton (30min)

Reggeaton er en danstime med enkle trinn, hvor hver sang er en liten dans. Reggeaton er en urban musikkform som ble populær blant den latinamerikanske befolkningen tidlig på 1990-tallet. Dette er gøy!

FG DanseAfro (25min)

Her får du nyte store og deilige bevegelser, inspirert av afrikansk dans. Afrikanske rytmer og en enorm bevegelsesglede symboliserer FortGjort Danse Afro. Her er det ingen fasit.
Lukk øynene og nyt.

FG DanseMix (25min)

Her slipper du å velge. I FortGjort Danse Mix får du det beste av alt. Beveg deg, og slipp deg løs til nye og gamle favorittlåter. Musikkens karakter setter preg på dansebevegelsene.

Yoga (60min)

Yoga er trening for kropp og sinn, med positiv effekt på beveglighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Denne yogaformen passer alle.

Pilates (30min)

Har hovedfokus på en sterkt kjerne eller mageområde, og handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Pilates treningen utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. I disse øvelsene er man hele tiden i bevegelse, man stopper sjeldent opp i statiske posisjoner. Og alt skjer i takt med rolig innpust og utpust. Pilates trening er en frisk treningsform som gir resultater på en rask og effektiv måte.

FG Beveglighets Trening (25min)

Trenger du å bli med smidig, test BeveglighetsTrening. Mange er stive, og har vondt i visse deler av kroppen pga for mye stillesitting og ensformig bevegelse. BeveglighetsTrening bygger på dynamiske/funksjonelle bevegelsesserier, der fokuset ligger i naturlig beveglighet i kroppen, med tradisjonelle

X-Fit (55min)

Stasjonstrening i sal, der hver stasjon bærer preg av tung styrke og kondisjon.

Morsom og effektiv trening!



Sykkel og Mølle: Timebeskrivelser

Sykkel (45min)

Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo. Timen passer for alle.

Den gule sykkeltimen kjøres som 30 min, 45 min og 55 min.

Sykkel (30min)

Sykkel 30 min tilpasset senior 60+ eller nybegynnere.

Sykkel (55min)

Tøff kondisjonstrening på sykkel.

Sykkel (45min)

Dette er den tøffeste sykkel timen vi har! Her blir du både sliten og glad etterpå :) !

Run & Ride (30min)

Kort intervall på Mølle og Sykkel.
Man kjører 6 intervaller på Sykkel/Mølle/Sykkel, eller motsatt. Dette blir en god kondisjonsøkt!

Mølle (30min)

Intervalltrening på tredemølle.
Effektive 30 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.
Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!
Kortintervall - fra 1 min og mindre
Langintervall - fra 1,5 min og mer
Mixintervall - både lang og korte intervaller i samme time
Bakkeintervaller - løp i oppoverbakke
Pyramide - eks 1min - 2min - 3min - 4min - 3min - 2min - 1 min. Kan variere med tempo eller helling på bakke


 
Spenst Skjebergsenteret
Rådhusveien 23
1739 Borgenhaugen
Tlf. 69 87 88 88
E-post skjebergsenteret@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern